Solen i sinne brun inne... Rudolf (eeeh va?)



Har varit på jobbet som vanligt idag..kyrkan.
Det var som vanligt MEN jag har fått en ny arbetsuppgift, jag ska nu mera sköta alla doputskick...
Vad är då detta?
När man varit döpt i 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 år så får man ett litet kort hem där det står "Grattis på dopdagen" I detta kort får man även en liten lapp där det står var kyrkan har att erbjuda barnet i just den åldern det är i och på denna lilla lapp ska man (jag i detta fallet) skriva barnets namn med kaligrafipenna... Fint.
Det kan ju vara lite kul att göra ett par sådana kort varje månad, men nu är saken den att det är inte "ett par kort" utan det är närmare bestämmt 150st sådana kort. Jippie!
Detta resulterar i...
= Ont i handleden, rysningar i händerna efter att ta i alla kuverten och ett väldigt irriterat humör.
Tills nästa gång någon frågar fall jag vill göra något nytt på jobbet så ska jag överväga mitt svar och framför allt så ska jag ta reda på vad tusan arbetsuppgiften är. aaaarh.

Så nu har gnäll-hanna pratat klart. Nu är det dags för positiva-hanna....

Solen har grillat mig hela dagen och det är helt jädrans underbart. 

Och jag ska säga er att nu är ni glada att det inte är gnälliga-hanna som skriver längre för det hade varit hennes tur nu så hade hon sagt att hennes fräknar har ploppat upp i ansiktet och att hon hatar det. Men som sagt.. TUR att det är positiva-hanna nu!

Nu blir det till att ta en liten promenix men Fia.

Glöm inte Grey´s ikväll you all!

Pusss

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0